بررسی خرابی کارت شبکه ی لپ تاپ هجده/مرداد

بررسی مشکلات شبکه ی لپ تاپ و تعمیر آن در نمایندگی کرج

عملکرد کارت شبکه در لپ تاپ 

یکی از مهمترین نوع و شیوه ی ارتباطات جهانی، که امکانات زیادی را در اختیار کاربران می گذارد، شبکه ی اینترنت است. از طریق این شبکه ی جهانی کاربران در سراسر دنیا می توانند علاوه بر برقراری ارتباطات کلامی، صوتی، تصویری و... به انجام بسیاری از امور و راحت تر ساختن عملیات مربوط به مشاغل و حرفه ها بپردازند. 
اینترنت جهانی تاثیر زیادی بر امور روزانه دارد و اگر حتی برای چند دقیقه قطع شود، بسیاری از امور مختل شده و دچار مشکل می شوند. کار ها در زمان طولانی تری انجام شده و بسیاری از مشاغل در مدت زمان قطعی اینترنت متوقف می شوند. به طور کلی اینترنت تاثیر زیادی در زندگی مردم سراسر دنیا دارد. 
با توجه به اهمیت فراوان شبکه ی اینترنت، یکی از مهمترین کاربرد های لپ تاپ ها و کامپیوتر های امروزه، دسترسی به اینترنت و امکانات آن است. این کار از طریق یک قطعه ی آنبورد به نام کارت شبکه انجام می شود. وظیفه ی کارت شبکه این است که محیطی را در لپ تاپ فراهم آورد که امکان دسترسی به اینترنت از طریق سیستم وجود داشته باشد. 
کارت شبکه یک قسمت کوچک از مادربرد را اشغال کرده است، اما کاری که در سیستم انجام می دهد بسیار مهم و ضروری است. در صورتی که این قطعه خراب و یا دچار کهولت شود، دیگر دسترسی به اینترنت از طریق لپ تاپ امکان پذیر نبوده و یکی از مهمترین ویژگی های سیستم از بین خواهد رفت. 
البته نمی توان تمامی مشکلاتی که در حوزه ی اینترنت برای لپ تاپ پدید می آیند را به کارت شبکه ی سیستم ربط داد. موارد زیادی هستند که می توانند باعث قطع و وصلی و کند شدن سرعت اینترنت و قطعی این شبکه شوند. با مطالعه ی ادامه ی این مطلب، آشنایی بیشتری با علل خرابی شبکه ی لپ تاپ خود و نحوه ی رفع آن خواهید یافت. 

علل رایج قطع شدن اینترنت لپ تاپ

برای اینکه بتوانید مشکل لپ تاپ خود را رفع کنید، باید ابتدا به خوبی آن را بررسی و عیب یابی کرده و به این نتیجه دست یابید که ریشه ی مشکل لپ تاپ شما کجاست. در مورد اختلالات اینترنت سیستم، چند عامل سخت افزاری و نرم افزاری وجود دارند که هر یک از آن ها می توانند شبکه را مختل و دسترسی کاربر به آن را غیر ممکن سازند. 
شما با عیب یابی و بررسی این چند مورد، می توانید به یک نتیجه ی قطعی برای ایراد لپ تاپ خود دست یافته و سریع تر به تعمیر آن بپردازید. معمولا بررسی و عیب یابی لپ تاپ در این شرایط، کار سختی نیست و کاربران می توانند با یادگیری چند نکته و راهکار در مورد این موضوع، مشکل سیستم را به درستی تشخیص دهند. به همین منظور این راهکار ها را به صورت ساده و عامیانه برای شما کاربران گرامی بیان کرده ایم تا بتوانید پس از مطالعه ی آن ها، به راحتی سیستم معیوب را عیب یابی کنید. 

خرابی و عدم عملکرد صحیح مودم

مودم وسیله ای است که برای دسترسی به شبکه ی اینترنت تهیه و راه اندازی می شود. اگر هر گاه با مشکل قطع شدن سیستم خود مواجه شدید، ابتدا عوامل مربوط به مودم را بررسی کنید. پیش از هرچیزی چک کنید که مودم سالم است و چراغ های مربوط به اتصال اینترنت در آن روشن می باشد. سپس متصل بودن لپ تاپ به شبکه ی اینترنت مودم را چک کنید. 
در مرحله ی آخر برای اینکه مشخص شود مشکل از مودم است یا خیر، دستگاه دیگری را به شبکه وصل نمایید. اگر اینترنت در سیستم دیگری نیز دچار مشکل باشد، یعنی علت خرابی مودم است، اما اگر اینترنت شبکه در سیستم دیگر به خوبی کار می کند، مشکل از لپ تاپ شماست. 

خرابی برنامه ی کارت شبکه

دیگر مشکلی که می تواند اینترنت سیستم شما را قطع کرده و به این سبب اختلالات زیادی در انجام امور روزانه، کاری، عملیات بانکی و... ایجاد نماید، مشکل دار بودن نرم افزار شبکه است. برنامه ی کارت شبکه ی لپ تاپ اقدامات نرم افزاری شبکه را انجام داده و با برقرای ارتباط و هماهنگی با دیگر اجزای نرم افزاری، شرایطی را برای اتصال اینترنت فراهم می آورد.
ممکن است داریور شبکه ی سیستم شما با مشکلی مواجه شده که برای رفع آن باید نرم افزار کارت شبکه را حذف و دوباره نصب کنید. همچنین اگر از آخرین آپدیت درایور های سیستم به ویژه درایور کارت شبکه مدتی طولانی می گذرد، شما می توانید با به روز رسانی درایور شبکه ی لپ تاپ خود، مشکل آن را برطرف نمایید. 
ممکن است به علت قدیمی بودن نسخه ی درایور شبکه، سایر اجزای نرم افزاری لپ تاپ قادر به ارتباط و هماهنگی با آن نبوده و در نتیجه شبکه ی اینترنت مختل شود. این مشکل به راحتی از طریق نصب یک ورژن جدید از نرم افزار کارت شبکه قابل حل می باشد. 

خرابی کارت شبکه ی لپ تاپ 

مشکل دیگری که باعث قطع و وصلی اینترنت و دیگر اختلالات مربوط به آن می شود، خرابی کارت شبکه ی سیستم است. این موضوع معمولا یکی از خرابی های سطحی سیستم به حساب می آید و با تعمیرات رفع می شود. البته باید بدانید که تعمیرات کارت شبکه نیازمند تخصص و مهارت بالا در این حوزه بوده و به هیچ وجه به دست افراد بی تجربه قابل انجام نیست. 
برای تعمیرات شبکه ی سیستم، باید لپ تاپ باز شود که این مرحله و مراحل بعدی آن از امور بسیار حساسی بوده که حتما باید توسط یک کارشناس انجام شود. برای عیب یابی بخش های سخت افزاری و تعمیر کارت شبکه ی لپ تاپ خود، می توانید به نمایندگی تعمیر لپ تاپ تاپ در کرج مراجعه کنید. 

خرابی مادربرد لپ تاپ 

مادربرد و یا همان برد اصلی لپ تاپ، یکی از مهمترین قطعات سخت افزاری بوده و در صورت خرابی، عملکرد سیستم را به طور کلی مختل می نماید. یکی از اختلالاتی که پس از خرابی مادربرد ایجاد می شود، اختلال در شبکه ی اینترنت است. خرابی مادربرد می تواند عملکرد تمامی اجزای نرم افزاری و سخت افزاری لپ تاپ شما را مختل کند و ممکن است یکی از آن ها هم کارت شبکه باشد. 
در صورت خرابی برد اصلی لپ تاپ اگر شدت و مقدار آسیب کم باشد می توان آن را با استفاده از دستگاه ها و ابزار مخصوص تعمیر کرد. در برخی موارد نیز خرابی مادربرد بسیار گسترده و جدی بوده و راهی برای تعمیر آن وجود ندارد. در این شرایط می توان مادربرد را تعویض کرد که البته نسبتا هزینه ی زیادی هم دارد. شما می توانید برای عیب یابی اصولی و تعمیر و تعویض مادربرد لپ تاپ خود اعم از هر مدل و برندی، به نمایندگی تعمیرات لپ تاپ در کرج مراجعه نمایید

نظرات

نظر خود را اضافه کنید