رایج ترین علل نرم افزاری خرابی تاچ پد سیزده/مهر

بررسی علل نرم افزاری خرابی تاچ پد در نمایندگی لپ تاپ کرج

کاربرد تاچ پد در لپ تاپ 

تاچ پد از ابزار های ویژه ی لپ تاپ بوده که به متمایز کردن این دستگاه در میان رایانه های دیگر کمک می کند. به وسیله ی تاچ پد لپ تاپ دیگر نیازی به ماوس نیست و کاربران می توانند بدون اتصال هیچ یک از وسایل جانبی، از سیستم به راحتی استفاده کنند. اسپیکر، صفحه نمایش، صفحه کلید و... همگی به صورت پیوسته در لپ تاپ قرار گرفته اند تا کاربر را از اتصال به وسایل جانبی بی نیاز کنند. 
تاچ پد نیز برای پر کردن جای ماوس و عملکرد آن در لپ تاپ، طراحی شده است. با استفاده از صفحه ی تاچ پد می توان به سادگی و بدون استفاده از ماوس، نشانگر موجود در صفحه نمایش را حرکت داد. از این طریق می توان با سیستم ارتباط برقرار کرده و به انجام امور نرم افزاری پرداخت. 
به همین ترتیب، تاچ پد نقش مهمی در لپ تاپ اجرا می کند. البته بسیاری از کاربران برای انجام دادن امور روزمره و ساده و یا انجام امور تخصصی با لپ تاپ، از ماوس برای ارتباط با سیستم و پرداختن به عملیات مورد نظر استفاده می کنند. چراکه تاچ پد سرعت کمتری نسبت به ماوس دارد.
به همین علت، انجام کار ها با سیستم از طریق ماوس سریع تر و ساده تر صورت می گیرد. تاچ پد دقیقا عملکرد ماوس را اجرا می کند با این تفاوت که سرعت و دقت آن کمتر است. این موضوع باعث شده است کاربران استفاده از تاچ پد را فراموش کنند و تنها در مواقعی که دسترسی به ماوس ممکن نیست، از تاچ پد برای ارتباط با سیستم کمک بگیرند.

خرابی تاچ پد لپ تاپ

تاچ پد صفحه ای حساس و آسیب پذیر بوده که در کنار کیبورد لپ تاپ قرار گرفته است. صفحه ی تاچ بسیار حساس بوده به طوری که ممکن است با وارد شدن کوچک ترین ضربات و آسیب های جزئی نیز خراب شود. بنابراین نگهداری و مراقبت از تاچ پد لپ تاپ، ضروری تر است. 
دیگر نکته ای که به اهمیت نگهداری از صفحه تاچ می افزاید، محل قرار گیری این قطعه است. تاچ پد در کنار کیبورد، بر روی بدنه ی داخلی لپ تاپ قرار داشته و همواره در دسترس است. اگر عوامل مخرب همچون مایعات، ضربه ، وارد شدن فشار و... دور نگه داشته نشوند، امکان تماس آن ها با صفحه ی تاچ و خرابی این قطعه زیاد است. 
البته باید به این موضوع توجه داشته باشید که خرابی و از کار افتادن تاچ پد لپ تاپ، نمی تواند تنها علتی سخت افزاری داشته باشد. گاهی اوقات اختلالات و خرابی هایی که در بخش های نرم افزاری رخ می دهند، باعث بهم خوردن تنظیمات تاچ پد و یا دیگر ابزار های سیستم خواهند شد. 
از این رو کاربران می توانند تا حدودی، قسمت نرم افزاری تاچ پد لپ تاپ را بررسی کنند و در عیب یابی سیستم چند قدمی گام بردارند. اگر هنگام خرابی و عملکرد نادرست تاچ پد، هیچ یک از نشانه های ظاهری خرابی همچون شکستگی تاچ پد، ترک خوردگی صفحه ی تاچ، بالا آمدن صفحه ی تاچ از بخش بدنه ی لپ تاپ و... نیز مشاهده نشد، احتمال اینکه خرابی تاچ پد به دلیل مشکلات نرم افزاری صورت گرفته است قوت می یابد. 
اگر هیچ یک از نشانه های مذکور را در شکل ظاهری صفحه ی تاچ لپ تاپ خود مشاهده نکردید، باید به بررسی بخش های نرم افزاری مربوطه بپردازید. البته عیب یابی مشکل نهایی سیستم باید توسط کارشناسان خبره صورت گیرد. اما شما با بررسی بخش های نرم افزاری نیز می توانید تا حدودی علت مشکل رخ داده را متوجه شوید و حتی در صورت امکان، به برطرف کردن آن بپردازید.
به همین منظور، کارشناسان نمایندگی تعمیر لپ تاپ در کرج، راه هایی برای بررسی قسمت های نرم افزاری مربوط به تاچ پد برای شما شرح داده اند. همچنین در ادامه ی مطلب، راهکار هایی برای برطرف کردن مشکل نرم افزاری تاچ پد لپ تاپ بیان شده است که می توانید پس از مطالعه ی آن ها، برای رفع مشکل نرم افزاری تاچ پد لپ تاپ خود اقدام کنید. 

رایج ترین علل نرم افزاری خرابی تاچ پد و راهکار های رفع آن

شاید رفع مشکلات مربوط به تاچ پد لپ تاپ پیچیده باشند اما گاهی اوقات، می توان با فشار دادن تنها یک دکمه بر روی صفحه کلید، مشکل خرابی نرم افزاری تاچ پد را حل کرد. این کار در شرایطی امکان پذیر است که تاچ پد خراب نشده و تنها به صورت اتفاقی غیر فعال شده است. 
حتما می دانید که در کیبورد لپ تاپ، کلید هایی برای تنظیم ابزار های مختلف به ویژه تاچ پد قرار دارند. کلید مربوط به تاچ پد در کیبورد معمولا F5  یا F9 است. اگر تاچ پد لپ تاپ شما کار نمی کند، ساده ترین و ابتدایی ترین کاری که می توانید برای حل مشکل آن انجام دهید، فشردن دکمه های F5  و یا F9 است.
اگر تاچ پد تنها غیر فعال و خاموش شده باشد، با فشردن این دکمه ها دوباره راه می افتد. ممکن است شما هنگام کار با لپ تاپ،  به صورت اتفاقی کلید مربوط به روشن و خاموش شدن تاچ پد را فشرده باشید. اگر پس از فشار دادن دکمه ی تاچ پد، مشکل آن همچنان رفع نشد، از کار افتادگی این قطعه علت دیگری دارد. 
ویروسی شدن لپ تاپ، مشکلی است که میان کاربران این دستگاه رایج بوده و برای بسیاری از سیستم ها اتفاق می افتد. علت اصلی رایج بودن مشکلات مربوط به ویروس ها و بدافزار ها، استفاده ی گسترده از شبکه ی اینترنت و رعایت کردن نکات مهم هنگام کار با آن است. 
سودجویان، نرم افزار های مخرب خود را در شبکه ی اینترنت جهانی پخش می کنند. به همین علت کاربران در صورت عدم رعایت نکات لازم هنگام کار با اینترنت، با مشکل ویروسی شدن لپ تاپ خود مواجه خواهند شد. برای عدم ویروسی شدن لپ تاپ، باید همواره مراقب عوامل خطر آفرین باشید. 
ویروسی شدن لپ تاپ، اختلالات زیادی در بخش های نرم افزاری ایجاد می کند. یکی از کار هایی که عامل های مخرب برای دسترسی به خواسته های خود انجام می دهند، قطع دسترسی کاربر با ابزار هایی همچون تاچ پد است. اگر به تازگی یک نرم افزار نا آشنا را بر روی لپ تاپ خود نصب کرده و پس از آن، شاهد اختلالات تاچ پد بوده اید، به احتمال نرم افزار مذکور یک بدافزار است. 
برای جلوگیری از ویروسی شدن سیستم خود، از کلیک بر روی لینک های نا آشنا پرهیز کنید. همچنین پیش از اتصال وسایل جانبی همچون فلش، از عدم آلودگی آن به ویروس اطمینان یابید. نصب یک آنتی ویروس معتیر نیز، بهترین راه برای از بین بردن ویروس های لپ تاپ و شناخت آن هاست. 

نمایندگی تعمیرات لپ تاپ در کرج

نمایندگی لپ تاپ کرج، یک مرکز پیشرفته در حوزه ی تعمیرات تخصصی انواع مدل های لپ تاپ می باشد. این مرکز می تواند با توجه به داشتن کارشناسان فوق حرفه ای و با استفاده از تجهیزات تخصصی، تمامی خدمات نرم افزاری و سخت افزاری لپ تاپ شما را به بهترین شیوه ی ممکن انجام دهد. 
تمیر و تعویض تاچ پد، از جمله خدمات نمایندگی تعمیر لپ تاپ در کرج بوده که شما می توانید پس از خرابی تاچ پد لپ تاپ خود، در جهت عیب یابی و رفع مشکل ان، به این مرکز مراجعه کرده و خدمات تعمیر یا تعوبض تاچ پد لپ تاپ خود را با بهترین کیفیت ممکن و در اسرع وقت دریافت نمایید. 

نظرات

لیلا عظیمی پاسخ
22/01/1401

تاچ پد از مهم ترین قسمت های لپ تاپ است و به جای پرکردن ماوس به کار می رود وبسیار قطعه حساس واسیب پذیری است .

بهنام پاسخ
22/01/1401

صفحه تاچ پد بسیار حساس واسیب پذیر است و با کوچکترین ضربه یا فشار ویا ریختن مایعات دچار خرابی و شکستگی می شود .

فاطمه نادری پاسخ
22/01/1401

در برخی موارد ممکن است تاچ پد لپ تاپ از نظر نرم افزاری دچار اختلال شده باشد وغیرفعال شده باشد که باید بررسی شود

نکیسا پاسخ
22/01/1401

ویروسی شدن سیستم وورود ویروس ها و بدافزارها هم باعث اختلال وغیرفعال شدن تاچ پد لپ تاپ می شود.

نظر خود را اضافه کنید